Studiu de piaţă despre mărcile care au câştigat încrederea românilor

Cel mai important studiu de piaţă realizat asupra consumatorului din Europa arată că, la categoria automobile, Dacia a trecut pe primul loc în topul încrederii românilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes - Benz.

Studiul, realizat de Reader's Digest pentru al zecelea an, îşi propune să identifice şi să premieze mărcile care au reuşit să câştige încrederea europenilor în acest an. Rezultatele "Trusted Brands" din România au evidenţiat schimbări la nivel de percepţie şi încredere faţă de anii precedenţi.

La categoriile bancă, automobile, cameră foto sau companie de asigurări s-au schimbat liderii, în timp ce la alte categorii - electrocasnice, benzinării, cosmetice - ocupanţii locului întâi şi-au întărit poziţia prin procente mai mari, comparativ cu anii trecuţi. Una dintre marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea în forţă a unor branduri româneşti.

Trusted Brands 2010 s-a desfăşurat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi maximum 18 categorii locale. România a înregistrat cea mai mare rată de răspuns la nivel european, după Finlanda - 14,1%.

Între mărcile care au câştigat încrederea românilor se află: Dacia, Dell, Nokia, Vodafone, Canon, Paralela 45, BCR, Visa, Asirom, RCS & RDS, Petrom, Eurovita, Nurofen, Algocalmin, Head & Shoulders, Nivea, Ariel, Nestle. La categoriile locale, mărcile care au câştigat au fost Vel Pitar, Ceresit, Cris-Tim, Fuchs, Borsec, Medlife, Walmark, Danone, Carrefour, etc. AGERPRES