Extindere agresivă a lanţurilor comerciale
Marile lanţuri comerciale au planuri mari pentru extinderea reţelelor în România în acest an şi în 2011. Mega Image, Cora, Auchan, dar şi bauMax şi Praktiker se întrec în inaugurări de magazine
Zeci de magazine vor fi deschise în acest an de marile lanţuri comerciale care activează în România, majoritatea controlate de companii multinaţionale. Vor fi inaugurate atât hiper şi supermarketuri, cât şi magazine de bricolaj.
Mega Image a anunţat ieri că va deschide în acest an 16 magazine în România, dintre care şase vor fi operate sub brandul Red Market, iar celelalte vor purta numele companiei. Surse din piaţa de retail, citate de Mediafax, au declarat că două magazine vor fi în Bucureşti, în zonele Crângaşi şi bulevardul Ferdinand, iar altele vor fi amplasate în Constanţa, Slobozia, Târgovişte şi Braşov. În prezent, în România sunt 49 de unităţi Mega Image şi patru Red Market.
Cealaltă reţea aparţinând grupului belgian Louis Delhaize, Cora, a anunţat şi ea că se va extinde. Deja, primul hipermarket din acest an a fost inaugurat în noul mall Sun Plaza din Bucureşti, iar următorul urmează să-şi deschidă porţile în toamnă, la Baia Mare. Pentru la anul, este anunţată deschiderea unui hipermarket Cora la Drobeta Turnu Severin.
Francezii de la Auchan au planuri pe termen mai lung şi au anunţat că, în următorii doi ani, vor deschide hipermarketuri la Constanţa şi Braşov, în două spaţii pe care le-au cumpărat cu 30 milioane de euro. O altă modalitate de intrare pe piaţă este achiziţionarea unei reţele deja existente. Aşa au procedat nemţii de la Lidl, care au anunţat recent achiziţia celor 96 de magazine Plus din România, precum şi a celor 23 de magazine Plus din Bulgaria. Magazinele alimentare de tip discount Plus, care au fost preluate "la pachet" cu toţi cei 2.000 de angajaţi, erau deţinute de grupul Tengelmann.
Bricolajul nu se lasă
Şi pe piaţa de bricolaj se anunţă extinderi agresive. După isteria de la Iaşi, unde s-a deschis de curând un magazin Mr Bricolage, şi alte reţele vor să deschidă mai multe magazine. Dedeman a deschis deja, la finele lunii februarie, un magazin la Braşov, iar austriecii de la bauMax unul la Bucureşti, cu doar o zi înainte. Reţeaua bauMax se va extinde în acest an şi la Piteşti, Constanţa şi Timişoara.
Praktiker are o altă strategie, care vizează extinderea magazinelor deja existente. Praktiker România a finalizat extinderea cu aproape o treime a suprafeţei de vânzare a magazinului din Deva, după o investiţie de 1,3 milioane euro. "Strategia noastră de dezvoltare include o serie de proiecte prin care avem în vedere creşterea spaţiului de vânzare pentru o parte din magazinele existente în reţea", a declarat directorul general interimar al Praktiker România, Monica Hodor.
sursa